Op 4 november zijn wij officieel van start gegaan met REIN, een nieuw systeem voor leren en ontwikkelen. De mogelijkheden die REIN biedt, spreken bestuurder Alexandra Tuin aan. Het is meer mensgericht en beter in te passen in de dagelijkse praktijk. ‘Medewerkers zijn enthousiast. Ze hoeven niet meer uren te studeren, maar kunnen bijvoorbeeld met microlearnings snel iets opzoeken tijdens het werk.’ REIN helpt bij een praktijkgerichte benadering en heeft oog voor diverse invalshoeken. Naast technische, ook menselijke en ethische. En dat past precies bij de belangrijkste pijlers van Noorderzorg ‘samen zorgen voor mooie momenten’. Noorderzorg ziet zichzelf als een huis in de wijk waarin steeds meer samengewerkt wordt met mantelzorgers en vrijwilligers. Op dat vlak is ook met REIN verdere ontwikkeling mogelijk.
Met REIN als partner wil Noorderzorg de persoonlijke groei van medewerkers bevorderen en een aantrekkelijke werkgever zijn. De samenwerking is gericht op een duurzame ontwikkeling van leren over zorg en welzijn binnen de organisatie. Juist ook welzijn, want er is een transitie gaande van ‘zorg en medisch’ richting ‘welzijn en van waarde blijven in de samenleving.
‘Een mooi moment is misschien belangrijker dan nóg meer zorg of behandeling’, vindt Tuin. Lees hier het interview van REIN met Alexandra Tuin.