Heeft u vragen over onze diensten?

Neem gerust contact met ons op

085 - 047 5300
Maandag t/m donderdag
8:30 uur - 16:30 uur
Vrijdag
8:30 uur - 12:00 uur
Stel uw vraag

Persbericht: beëindiging samenwerking Noorderzorg in GZA-project Uithuizen

17 januari 2024

Cosis, Lentis en Noorderzorg gingen in 2020 een samenwerking aan met de intentie om samen het nieuwbouwproject van ‘Woon- en zorgvoorziening Uithuizen’ te starten. Dit initiatief maakt onderdeel uit van het Groninger Zorgakkoord (GZA). Het doel was het creëren van een gezamenlijke woonzorgvoorziening voor cliënten van de samenwerkende partners in Uithuizen. Het lukte Noorderzorg helaas niet om de financiering voor haar aandeel rond te krijgen. In goed overleg tussen de bestuurders van betrokken partijen is daarom in februari 2023 de samenwerking met Noorderzorg in het project beëindigd. Betrokken zorgorganisaties hebben vervolgens na dit besluit goede afspraken gemaakt over de afwikkeling van het aandeel van Noorderzorg en de voortgang van het project.

Cosis en Lentis trekken nu samen verder op in het realiseren van de nieuwe zorglocatie in Uithuizen. Er is een nieuwe invulling gegeven aan de inrichting van het gebied, waar oog is voor wonen, ontmoeten, welzijn, zorg, dagbesteding en dienstverlening voor mensen met een intensieve zorgvraag. In een nauwe verbinding met de omwonenden in de wijk en met de lokale netwerken wordt het project een plek met veel mogelijkheden voor alle betrokkenen en inwoners van Uithuizen.

De genoemde partijen hebben als doel om in de toekomst zo goed mogelijk zorg voor de cliënten in de regio Uithuizen te blijven bieden. Voor Cosis en Lentis betekent dit een voortgang in de samenwerking in het GZA-project. Noorderzorg blijft zich onverminderd inzetten voor de ouderenzorg. De zorgorganisaties blijven ook in de toekomst waar mogelijk samenwerken. Dit gebeurt bijvoorbeeld in het expertisecentrum Eemsdelta, eveneens een GZA-project.

Onze locaties

Locaties zorg