Ik zoek een zorginstelling waar kan ik dit aanvragen?
Voor het wonen in Van Julsingha en De Mieden is een indicatie nodig.
Om u in te schrijven voor een aanleunwoning kunt u het digitale formulier invullen
Dit formulier wordt verstuurd naar wachtlijstbeheer, deze neemt contact met u op. Voor meer informatie kunt bellen met dee receptie van een van de locaties via 0595-74 50 10.
Waar kan ik huishoudelijke hulp (WMO) aanvragen?
Noorderzorg verzorgt huishoudelijke ondersteuning vanuit locatie De Mieden in Uithuizermeeden met Noorderzorg Diensten Thuis. Voor de juiste informatie en de contactgegevens kunt u onze Wmo pagina bezoeken
Waar kan ik thuiszorg aanvragen?
Noorderzorg verzorgt thuiszorg vanuit Uithuizen en Delfzijl met Noorderzorg Thuis. Voor de juiste informatie en de contactgegevens kunt u onze thuiszorg pagina bezoeken.
Kan ik de zorg/verpleging of huishoudelijke hulp afzeggen?
Ja dat kan. Bij voorkeur per mail en 24 uur van te voren.
Ik heb nu ook ‘s nachts hulp nodig, waar kan ik dit aanvragen?
Noorderzorg verzorgt alleen nachtzorg in de aanleunwoningen rondom de locaties maar niet in de wijk. Voor nachtzorg in de wijk verwijzen we u naar collega instellingen zoals TSN en Zonnehuisgroep Noord.
Zijn huisdieren welkom in de zorgappartementen?
Van Julsingha: Wanneer u een huisdier heeft op het moment dat u komt wonen kunt u deze meenemen naar uw appartement mits u zelf voor het huisdier kunt zorgen en deze kunt uitlaten.
Hunsingoheerd: U mag een huisdier houden mits u er zelf voor kunt zorgen en deze kunt uitlaten.
De Mieden:
Hoe is de telefonische bereikbaarheid geregeld?
De locaties zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.
Gelden er vaste bezoektijden?
Nee, u kunt de locaties op elk gewenst tijdstip bezoeken. ’s Avonds worden de deuren gesloten. U kunt aanbellen om toegang tot de locatie te krijgen.
Zijn er rusttijden waar het bezoek rekening mee kan houden?
Vaak wordt er tussen 13:00 en 14:00 uur gerust.
Zijn huisdieren welkom in de zorgappartementen wanneer ik op bezoek kom?
Huisdieren zijn welkom op de locatie tijdens bezoek mits u zelf zorg draagt voor verzorging en uitlaten.
Hoe zijn de maaltijden geregeld?
Van Julsingha heeft een eigen keuken en restaurant waar dagelijks van 11.30 uur tot 13.30 uur en van 17.00 uur tot 19.00 uur warme maaltijden worden geserveerd. U heeft de mogelijkheid om in het restaurant te komen eten maar u kunt de maaltijd ook bij uw appartement laten bezorgen. Het restaurant is ook toegankelijk voor derden. Voor de broodmaaltijd kunt u een keuze maken uit het assortiment van de broodkar die één keer per dag bij u aan de deur komt.
Hunsinghoheerd heeft een maaltijdvoorziening. U heeft de mogelijkheid om in het restaurant te komen eten maar u kunt de maaltijd ook bij uw appartement laten bezorgen.
De Mieden heeft een maaltijdvoorziening. U heeft de mogelijkheid om in het restaurant te komen eten maar u kunt de maaltijd ook bij uw appartement laten bezorgen.
Zorgleefplan
Een zorgleefplan wordt samen met de klant opgesteld, hierin staat beschreven wat belangrijk voor de klant is met betrekking tot zorg en welzijn. Het zorgleefplan, of ook wel ondersteuningsplan, helpt de klant zo te ondersteunen dat zij/hij zijn leven (ondanks ziekte of beperking) zoveel mogelijk kan voortzetten zoals zij/hij dat wil.
Elektronisch cliëntendossier (ECD)
Iedere klant heeft een persoonlijk zorgdossier. Dit noemen wij het ECD. In dit dossier houden de zorgverleners de gegevens, afspraken en voortgang bij over de zorg- en dienstverlening die u ontvangt. Het ECD is ook inzichtelijk voor uw familie, dit is toegankelijk via Carenzorgt.
CarenZorgt
Via het digitale familieportaal Carenzorgt is er contact tussen zorg en familie, vrienden en/of mantelzorgers. U kunt digitaal berichten naar elkaar en naar het zorgteam sturen. Hiervoor is een code nodig, die met toestemming van de klant verstrekt kan worden aan de eerste contactpersoon.
Aktiviteiten
Per locatie is een team activiteitenbegeleiding aanwezig. De activiteiten verschillen per locatie. Voor meer informatie kunt u de betreffende locatiepagina bezoeken
Tandarts en audicien
De klanten van de verpleegunit kunnen tevens gebruik maken van de tandarts. Deze komt 2 maal per jaar langs voor een (kunst)gebitscontrole. De eigen bijdrage die u hiervoor betaald is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Gebruikt u een gehoorapparaat? Dan kunt u bij De Mieden deze maandelijks laten controleren door de audicien.
Facilitaire dienst
Voor facilitair gerelateerde vragen kunt u contact zoeken via de receptioniste, deze kan u doorverbinden.
Kerkdienst
Zowel bij Van Julsingha als bij De Mieden wordt maandelijks een kerkdienst georganiseerd in de recreatiezaal. De dienst wordt afwisselend geleid door een voorganger van verschillende kerken.
Vrijwilligers
Een team van gemotiveerde vrijwilligers is bij ons werkzaam. Zij helpen onder andere bij ontspanningsactiviteiten, het halen en brengen van klanten en kunnen bij mooi weer met u gaan wandelen.
Bibliotheek
Op al onze locaties is een bibliotheek. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie.
Kapper
Op al onze locaties is een kapsalon. Indien nodig komt de kapper op de verpleegunit. Voor het maken van een afspraak kunt u terecht bij de receptie.
Winkel
Voor kleine boodschappen kunt u terecht in het winkeltje op de begane grond. De openingstijden staan aangegeven bij de winkel.
Privacy
Onze medewerkers hebben de plicht tot geheimhouding op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.