Veelgestelde vragen

Ik zoek een zorginstelling waar kan ik dit aanvragen? 

Voor het wonen in Van Julsingha en De Mieden is een indicatie nodig. Om u in te schrijven voor een aanleunwoning kunt u het digitale formulier invullen. Dit formulier wordt verstuurd naar wachtlijstbeheer. Vervolgens nemen wij contact met u op. Voor meer informatie kunt bellen met het centrale nummer van Noorderzorg: 085-0475300. Via een keuzemenu wordt u doorverbonden met de servicebalie van de gewenste locatie.

 

Waar kan ik huishoudelijke hulp (Wmo) aanvragen? 

Heeft u ondersteuning nodig bij uw huishoudelijke werk en woont u binnen een van onze locaties? Dan kunt u een indicatie aanvragen bij uw gemeente. Meer informatie vindt u op onze pagina over huishoudelijke ondersteuning download pagina.

 

Waar kan ik thuiszorg aanvragen? 

Noorderzorg verzorgt thuiszorg vanuit Uithuizen en Delfzijl met Noorderzorg Thuis. Voor de juiste informatie en de contactgegevens kunt u onze thuiszorg pagina bezoeken.

 

Kan ik de zorg/verpleging of huishoudelijke hulp afzeggen?

Ja dat kan. Bij voorkeur per mail en 24 uur van te voren.

 

Ik heb nu ook ‘s nachts hulp nodig, waar kan ik dit aanvragen?

Noorderzorg verzorgt alleen nachtzorg in de aanleunwoningen rondom de locaties maar niet in de wijk. Voor nachtzorg in de wijk verwijzen we u naar collega instellingen zoals TSN en Zonnehuisgroep Noord. In de aanleunwoningen van De Mieden ontvangt u overdag de zorg van onze medewerkers uit het wijkteam van de thuiszorg (van 07.00 – 23.00 uur). De nachtzorg (van 23.00 – 7.00 uur) en alarmering in de nacht blijft zoals het was. Die wordt geleverd door de zorgmedewerkers vanuit De Mieden.

 

Zijn huisdieren welkom in de zorgappartementen?

Van Julsingha: Wanneer u een huisdier heeft op het moment dat u komt wonen kunt u deze meenemen naar uw appartement mits u zelf voor het huisdier kunt zorgen en deze kunt uitlaten. De Mieden:

 

Hoe is de telefonische bereikbaarheid geregeld?

De locaties zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.

 

Gelden er vaste bezoektijden?

Nee, u kunt de locaties op elk gewenst tijdstip bezoeken. ’s Avonds worden de deuren gesloten. U kunt aanbellen om toegang tot de locatie te krijgen.

 

Zijn er rusttijden waar het bezoek rekening mee kan houden?

Vaak wordt er tussen 13:00 en 14:00 uur gerust.

 

Zijn huisdieren van bezoekers welkom in de zorgappartementen?

Huisdieren zijn welkom op de locatie tijdens bezoek mits u zelf zorg draagt voor verzorging en uitlaten.

 

Hoe zijn de maaltijden geregeld?

In Van Julsingha en De Mieden kunt u uw maaltijd in het restaurant/grote zaal (dagelijks van 11.30 uur tot 13.30 uur) of in het eigen appartement nuttigen. Het restaurant in Van Julsingha is ook toegankelijk voor derden. Voor de broodmaaltijd kunt u een keuze maken uit het assortiment van de broodkar die één keer per dag bij u aan de deur komt. Hunsinghoheerd heeft geen maaltijdvoorziening.

 

Zorgleefplan

Een zorgleefplan wordt samen met de cliënt opgesteld, hierin is beschreven wat belangrijk is voor de cliënt met betrekking tot  zorg en welzijn. Het zorgleefplan, of ook wel ondersteuningsplan, helpt de cliënt zo te ondersteunen dat deze zijn leven (ondanks ziekte of beperking) zoveel mogelijk kan voortzetten zoals zij/hij dat wil.

 

Elektronisch cliëntendossier (ECD)

Iedere cliënt heeft een persoonlijk zorgdossier. Dit noemen wij het ECD. In dit dossier houden de zorgverleners de gegevens, afspraken en voortgang bij over de zorg- en dienstverlening die u ontvangt. Het ECD is ook inzichtelijk voor uw familie. Dit is toegankelijk via CarenZorgt.

 

CarenZorgt

Via het digitale familieportaal CarenZorgt is er contact tussen zorg en familie, vrienden en/of  mantelzorgers. U kunt digitaal berichten naar elkaar en naar het zorgteam sturen. Hiervoor is een code nodig, die met toestemming van de klant verstrekt kan worden aan de eerste contactpersoon.

 

Activiteiten

Per locatie is een team activiteitenbegeleiding aanwezig. De activiteiten verschillen per locatie. Voor meer informatie kunt u de betreffende locatiepagina bezoeken.

 

Tandarts en audiciën

De cliënten van de verpleegunit kunnen tevens gebruik maken van de tandarts. Deze komt twee maal per jaar langs voor een (kunst)gebitcontrole. De eigen bijdrage die u hiervoor betaalt, is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Gebruikt u een gehoorapparaat? Dan kunt u bij De Mieden deze maandelijks laten controleren door de audiciën.

 

Facilitaire dienst

Voor facilitair gerelateerde vragen kunt u contact zoeken via de receptioniste, deze kan u doorverwijzen.

 

Kerkdienst

Zowel bij Van Julsingha als bij De Mieden wordt maandelijks een kerkdienst georganiseerd in de recreatiezaal. De dienst wordt afwisselend geleid door een voorganger van verschillende kerken.

 

Vrijwilligers

Een team van gemotiveerde vrijwilligers is bij ons werkzaam. Zij helpen onder andere bij ontspanningsactiviteiten, het halen en brengen van cliënten of bij activiteiten in de buitenlucht. Heeft u interesse in vrijwilligerswerk bij ons? U bent van harte welkom. Hier vindt u de link met meer informatie: informatie/aanmelden als vrijwilliger.

 

Bibliotheek

Op al onze locaties is een bibliotheek. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie.

 

Kapper

Onze locaties zijn voorzien van een kapsalon. Indien nodig komt de kapper op de verpleegunit. Voor het maken van een afspraak kunt u terecht bij de receptie.

 

Winkel

Voor kleine boodschappen kunt u op onze locaties terecht in het winkeltje op de begane grond. De openingstijden worden aangegeven bij de winkel.

 

Privacy

Onze medewerkers hebben de plicht tot geheimhouding op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

 

Onze locaties

Locaties zorg

Van Julsingha
Koningin Wilhelminapark 23
9934 EH Delfzijl
T: 085 - 047 5300
Hunsingoheerd
Borgweg 100
9981 CJ Uithuizen
T: 085 - 047 5300
De Mieden
Hoofdstraat 61a
9982 AB Uithuizermeeden
T: 085 - 047 5300

Locaties thuis diensten

Noorderzorg Thuis
Koningin Wilhelminapark 23
9934 EH Delfzijl
T: 085 - 047 5300
Noorderzorg Dagbesteding
Koningin Wilhelminapark 23
9934 EH Delfzijl
T: 085 - 047 5300