Ik zoek een zorginstelling waar kan ik dit aanvragen?
Voor het wonen in Van Julsingha en De Mieden is een indicatie nodig. Om u in te schrijven voor een aanleunwoning verwijzen wij u naar deze pagina. Daar vindt u het aanmeldformulier dat wordt verstuurd naar wachtlijstbeheer. Vervolgens nemen wij contact met u op. Wilt u meer informatie over wonen en zorg, de voorwaarden en de wachttijden, dan kunt u ons bereiken via klantadviseur@noorderzorg.nl of via het algemene nummer van Noorderzorg: 085-0475300.
Met welke kosten moet ik rekening houden? Wat komt voor mijn rekening, wat voor de zorgorganisatie of voor rekening van de zorgverzekering?
In het overzicht Wie betaalt wat krijgt u een beeld van diverse kosten van wonen en zorg en aan wie ze worden berekend. Er wordt ook een uitleg gegeven over de verschillen in de wetten die betrekking hebben op zorg en welzijn.
Waar kan ik thuiszorg aanvragen?
Noorderzorg verzorgt thuiszorg vanuit Uithuizen en Delfzijl met Noorderzorg Thuis. Voor de juiste informatie en de contactgegevens kunt u onze thuiszorg pagina bezoeken.
Kan ik de zorg/verpleging of huishoudelijke hulp afzeggen?
Ja dat kan. Bij voorkeur per mail en 24 uur van te voren.
Zijn huisdieren welkom in de zorgappartementen?
Van Julsingha: Wanneer u een huisdier heeft op het moment dat u komt wonen kunt u deze meenemen naar uw appartement mits u zelf voor het huisdier kunt zorgen en deze kunt uitlaten. De Mieden:
Zijn huisdieren van bezoekers welkom in de zorgappartementen?
Huisdieren zijn welkom op de locatie tijdens bezoek mits u zelf zorg draagt voor verzorging en uitlaten.
Hoe is de telefonische bereikbaarheid geregeld?
De locaties zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.
Gelden er vaste bezoektijden?
Nee, u kunt de locaties op elk gewenst tijdstip bezoeken. ’s Avonds worden de deuren gesloten. U kunt aanbellen om toegang tot de locatie te krijgen.
Zijn er rusttijden waar het bezoek rekening mee kan houden?
Vaak wordt er tussen 13:00 en 14:00 uur gerust.
Hoe zijn de maaltijden geregeld?
In Van Julsingha en De Mieden kunt u uw maaltijd in het restaurant/grote zaal (dagelijks van 11.30 uur tot 13.30 uur) of in het eigen appartement nuttigen. Het restaurant in Van Julsingha is ook toegankelijk voor derden. Voor de broodmaaltijd kunt u een keuze maken uit het assortiment van de broodkar die één keer per dag bij u aan de deur komt. Hunsinghoheerd heeft geen maaltijdvoorziening.
Zorgleefplan
Een zorgleefplan wordt samen met de cliënt opgesteld, hierin is beschreven wat belangrijk is voor de cliënt met betrekking tot zorg en welzijn. Het zorgleefplan, of ook wel ondersteuningsplan, helpt de cliënt zo te ondersteunen dat deze zijn leven (ondanks ziekte of beperking) zoveel mogelijk kan voortzetten zoals zij/hij dat wil.
Elektronisch cliëntendossier (ECD)
Iedere cliënt heeft een persoonlijk zorgdossier. Dit noemen wij het ECD. In dit dossier houden de zorgverleners de gegevens, afspraken en voortgang bij over de zorg- en dienstverlening die u ontvangt. Het ECD is ook inzichtelijk voor uw familie. Dit is toegankelijk via CarenZorgt.
CarenZorgt
Via het digitale familieportaal CarenZorgt is er contact tussen zorg en familie, vrienden en/of mantelzorgers. U kunt digitaal berichten naar elkaar en naar het zorgteam sturen. Hiervoor is een code nodig, die met toestemming van de klant verstrekt kan worden aan de eerste contactpersoon.
Activiteiten
Per locatie is een team activiteitenbegeleiding aanwezig. De activiteiten verschillen per locatie. Voor meer informatie kunt u de betreffende locatiepagina bezoeken.
Tandarts en audiciën
De cliënten van de verpleegunit kunnen tevens gebruik maken van de tandarts. Deze komt twee maal per jaar langs voor een (kunst)gebitcontrole. De eigen bijdrage die u hiervoor betaalt, is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Gebruikt u een gehoorapparaat? Dan kunt u bij De Mieden deze maandelijks laten controleren door de audiciën.
Facilitaire dienst
Voor facilitair gerelateerde vragen kunt u contact zoeken via de receptioniste, deze kan u doorverwijzen.
Kerkdienst
Zowel bij Van Julsingha als bij De Mieden wordt maandelijks een kerkdienst georganiseerd in de recreatiezaal. De dienst wordt afwisselend geleid door een voorganger van verschillende kerken.
Vrijwilligers
Een team van gemotiveerde vrijwilligers is bij ons werkzaam. Zij helpen onder andere bij ontspanningsactiviteiten, het halen en brengen van cliënten of bij activiteiten in de buitenlucht. Heeft u interesse in vrijwilligerswerk bij ons? U bent van harte welkom. Hier vindt u de link met meer informatie: informatie/aanmelden als vrijwilliger.
Bibliotheek
Op al onze locaties is een bibliotheek. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie.
Kapper
Onze locaties zijn voorzien van een kapsalon. Indien nodig komt de kapper op de verpleegunit. Voor het maken van een afspraak kunt u terecht bij de receptie.
Winkel
Voor kleine boodschappen kunt u op onze locaties terecht in het winkeltje op de begane grond. De openingstijden worden aangegeven bij de winkel.
Privacy
Onze medewerkers hebben de plicht tot geheimhouding op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.