Noorderzorg vindt goed contact met cliënten, bewoners en naasten erg belangrijk. Dit ondersteunen wij door middel van Carenzorgt, ook wel Caren genoemd.
Wat is Caren
Caren is een digitale zorgomgeving waar de cliënt, bewoner en naaste 24 uur per dag gebruik van kan maken. Met Caren krijgt u, en eventueel uw naaste, online inzicht in de agenda, de dagelijkse zorgrapportages en uw Zorgplan. Ook kan u of uw naaste berichten versturen naar de zorgmedewerkers. Op deze manier is op elk moment van de dag in te zien hoe het met u gaat. Belangrijke informatie kan direct gedeeld worden en er ontstaat dan een nog betere samenwerking.
Caren is veilig, kosteloos en handig voor iedereen die te maken heeft met zorg.
Hoe werkt Caren
Als u bij ons in zorg komt ontvangt u een brief met een code. Met deze code kunt u Caren activeren. Hiervoor gaat u naar de site van Carenzorgt http://noorderzorg.carenzorgt.nl en kiest u voor de optie account aanmaken. U voert vervolgens de ontvangen code in of laat dit door uw naaste doen. Wanneer u geen account aanmaakt wordt Caren niet geactiveerd en kan digitaal geen informatie worden gedeeld. De code is 4 weken geldig.
Meer informatie of vragen
Wilt u meer weten over Caren dan nodigen wij u uit om onderstaand het filmpje te bekijken. Ook is een handleiding beschikbaar waarin u stapsgewijs wordt geïnformeerd over de mogelijkheden. Mocht u hierna nog vragen hebben dan kunt u kijken onder de link met veel gestelde vragen. Het antwoord op uw vraag staat hier vast tussen. Zo niet, mail dan naar info@carenzorgt.nl of stel uw vraag aan een zorgmedewerker. Zij staan u graag te woord.
Goed om te weten
- De reactietijd op een bericht is maximaal 48 uur. Dit betekent dat Caren niet geschikt is voor communicatie waarbij sprake is van urgentie.
- De zorgmedewerker communiceert in principe altijd met uw 1ste contactpersoon.
- De communicatie is erop gericht de kwaliteit van zorg te verhogen, snel te kunnen schakelen en elkaar te informeren. Caren is daarom niet geschikt voor het voeren van een discussie.
- Reageert u op een eerder geplaatst bericht dan is de kans aanwezig dat de zorgmedewerker dit niet ziet. Het is daarom beter om steeds een nieuw bericht aan te maken.